"Virtuálne cintoríny" a uchovávanie počítačových hier
- Téma: Pokročilé nástroje, vizualizácie virtuálnych svetov, Informačné a telekomunikačné technológie
- Miesto konania: V - klub
- Prezentuje: Netherlands Institute for Sound and Vision
- Prednášajúci:Jesse de Vos
- Dátum a čas začiatku: 28. 09. 2018 19:00
Informácie
"Virtuálne cintoríny" a uchovávanie počítačových hier
Počítačové hry sa stali v posledných rokoch neoddeliteľnou súčasťou zbierok Institute for Sound and Vision, archívu a múzea ktoré uchováva holandské audiovizuálne dedičstvo. Výskumný pracovník tejto inštitúcie Jesse de Vos bude vo svojej prednáške rozprávať o krokoch, ktoré viedli k založeniu zbierky počítačových hier. Od prvej fázy, v ktorej boli počítačové hry uznané ako kultúrne dedičstvo, až po výberové kritériá pre ich zaradenie do zbierok; od rozhodnutí týkajúcich sa stratégie uchovávania, až po technologické riešenia.
Jesse de Vos pracuje ako výskumný pracovník holandského Institute for Sound and Vision. Jeho práca sa zameriava najmä na nové médiá ako kultúrne dedičstvo, uchovávanie hier a archiváciu web stránok, ale venuje sa aj témam "Linked Data" a "open knowledge". Po ukončení magisterského štúdia Filmovej a televíznej teórie na Univerzite v Utrechte pracoval na VU Univerzite v Amsterdame, kde skúmal možnosti uchovávania interaktívnych médií. V Institute for Sound and Vision začal ako Wikipedista rezident, ktorý aktivuje spoluprácu medzi editormi Wikipédie a inštitútom. Po čase sa vrátil k téme uchovávania nových a interaktívnych médií.
"Virtual Graveyards" and the preservation of computer games
In recent years, computer games have become an integrated part of the collection of the Netherlands Institute for Sound and Vision. In this lecture, Jesse de Vos, researcher at Sound and Vision, will discuss the various steps that were taken. From the early stages in which the appraisal of games as cultural heritage was explored, to selection criteria. From decisions on preservation strategies, to technological solutions.
Jesse de Vos works as a researcher at the Netherlands Institute for Sound and Vision. His research mostly focuses on new media as cultural heritage, such as game preservation and webarchiving, but he also ventures into the realms of Linked Data and open knowledge distribution. After finishing his Masters degree in Film and Television Theory at Utrecht University, he worked at the VU University in Amsterdam as an embedded researcher exploring the topic of the preservation of interactives. At Sound and Vision he started as a Wikipedian in Residence, encouraging collaboration between Wikipedia-editors and the institute. He then returned to the topic of preservation of new and interactive media.